niedziela, 12 listopada 2017

Muzyka, muzykoterapia, relaksacja , wellness ...

     W bardzo cierpliwy i kulturalny sposób, poproszono mnie żebym napisał kilka słów o muzykoterapii. Jako że jestem leniem, jest niedziela i milion innych wymówek postanowiłem wspomóc rozleniwione komórki mózgowe i skłonić je do pracy. Włączyłem internet, wpisałem muzyka kreatywna i otworzyłem będąc lekko sceptycznym pierwszy link. Uszom moim zaprezentowały się ciekawe, lekko kołyszące dźwięki nazwane; muzyką pobudzającą kreatywność i twórcze myślenie - brain music - koncentracja.

brain music koncentracja

Jak już to mi się znudziło, włączyłem nieśmiertelnego Mozarta, który na kreatywność działa bardzo dobrze

music for brain power - Mozart effect

       Można powiedzieć, że zastosowałem muzykoterapię na sobie, gdyż całkiem przyjemnie się przy tej muzyczce pisze, nie przeszkadza w myśleniu ;)

Czym są misy tybetańskie i gongi, czym jest dźwięk i co robi wibracja z ludzkim organizmem?

 Jako ciekawostkę dodam to , że nazwa misy tybetańskie jest nie do końca poprawna ponieważ misy te są tak naprawdę misami nepalskimi.

 Na początku zwizualizujmy to sobie, zobaczmy ten dźwięk i wibrację:

jak wygląda dźwięk ?

Kiedy do misy tybetańskiej wlejemy wodę i będziemy w nią uderzać wibracje sprawią, że na wodzie zaczną formować się kręgi, przy mocniejszym uderzaniu woda zaczyna rozpryskiwać. Jak wiemy, ludzkie ciała w głównej mierze składają się z wody.


Zarówno nasze zajęcia z dziećmi "Bliskość w Dźwięku" jak i oferta warsztatów wellness dla biznesu zawiera elementy masażu dźwiękiem wg metody Petera Hessa - niemieckiego fizyka, który przebadał i udowodnił wspomagające terapie i leczenie właściwości wibracji i dźwięku mis tybetańskich i nepalskich gongów. Metoda ta polega na rozkładaniu mis na ciele i przy pomocy filcowej pałki wprowadzaniu ich w wibracje, masujące nie tylko skórę i mięśnie ale narządy wewnętrzne a nawet strukturę kości. Regenerują, wspomagają procesy lecznicze , odprężają i wyciszają.


W codziennym życiu, pogoni za pieniądzem, potrzebujemy wyhamować, wrzucić na luz i odlecieć. Zresetować nasze komputery ale w inny niż dotychczas sposób. W niesamowitej podróży dźwiękowej, jakimi są koncerty zwane kąpielami dźwiękowymi. Zachęcamy wszystkich, którzy mają stresującą pracę do wyciszenia się w kojących dźwiękach instrumentów archaicznych. Codzienny pęd, gonitwa za sukcesem, finansowy pościg mogą spowodować negatywne reakcje ze strony naszego umysłu. Wiele osób na kierowniczych stanowiskach swój sukces przypłaca depresją, wypaleniem zawodowym. Warto czasem wyhamować, zajrzeć w głąb siebie, odpocząć. Jedna z uczestniczek naszych relaksacji twierdzi, że powinny być one obowiązkowe dla całej kadry zarządzającej we wszystkich korporacjach i firmach.

  
Więcej informacji na temat relaksacji , mis tybetańskich, wellness i dobrego samopoczucia znajdziecie Państwo na poniższej stronie

Masaż dźwiękiem, relaksacje, kąpiele w dźwiękach gongów, misy tybetanskie

 W poniższym linku, znajduje się nagranie całego koncertu relaksacyjnego. Polecamy odsłuch na słuchawkach typu nauszniki lub na audio z mocnym głębokim basen

Koncert Gongów 15062017 gong performance Misy Tybetańskie Gongi



misy tybetanskie video


Łukasz Tchórzewski

http://kamienica56.org.pl/

https://web.facebook.com/kamienica56/


















2 komentarze:

  1. Według mnie najlepsze sauny pod względem wykonania znaleźć można na www.infraline.pl – warto sprawdzić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie jest ten artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń